تحقیق جدید: نوشیدن
قهوه، خطر سرطان پستان را
کم می کند
نتایج تحقیقی که
توسط دانشمندان در سوئد
انجام گرفته، نشان میدهد
که نوشیدن قهوه با تأثیری
که روی استروژنها
میگذارد، میتواند مانع
از ابتلاء به سرطان سینه
شود. در این تحقیق ۴۶۰
بیمار مبتلا به سرطان
مورد معاینه قرار
گرفتهاند.
تأثیر قهوه بستگی شدید به
نوع ژنها نیز دارد.
زنانی که نوع خاصی از
ژنها را دارا هستند و
روزی سه فنجان قهوه
مینوشند، به ندرت دچار
سرطان سینه میشوند. آمار
ابتلاء به سرطان نزد این
زنان، یک سوم کمتر از
زنانی است که قهوه
نمینوشند.
به
گزارش اسوشیتدپرس، هلنا
یِرن ستروم، رئیس این
پروژهی تحقیقی، با توجه
به نتایج مطالعات انجام
شده، نوشیدن قهوه را به
زنان توصیه میکند.
|
|
|
|